Acquista i tuoi biglietti
Vendita online chiusa.
Per maggiori informazioni chiedi all'organizzatore dell'evento.
I dettagli dell'organizzatore sono nella sezione "Organizzato da".
Descrizione dell'evento
Descripció del curs
Aquesta formació està dirigida a companyies joves, amb l’objectiu d’intentar donar resposta als dubtes que puguin sorgir per a dur a terme qualsevol projecte cultural.
La formació està dividia en 7 càpsules formatives, creades a partir d’algunes de les consultes més freqüents que ens han arribat per part de companyies que estan assajant a la Nau Ivanow, o mitjançant l’Oficina d’Acompanyament a la Creació (OAC) que la Nau posa a la disposició de tothom qui ho necessiti.
El format d’aquestes capsules està pensat en dues parts: la primera una breu explicació de la temàtica en qüestió, i la segona part, més pràctica on es mirarà de donar resposta a situacions que estigueu vivint com a companyia. Es per això que és important que en el formulari, ens avanceu les consultes prèvies que tingueu.
Des de la Nau, esperem que aquesta proposta us ajudi en el camí cap a la professionalització de la vostra companyia.
Informació pràctica
Dates: del 16 d’abril al 28 de maig de 2024
Horari: a partir de les 9.30h
Modalitat: online
Preu: 5€ per sessió
*Et pots apuntar a una o vàries sessions
A càrrec de Susana Huertas i Vanessa Benoiston
Susana Huertas
Assessora de gestió comptable/fiscal a L’ Art de la gestió, gestoria especialitzada en Arts escèniques, amb més de 15 anys d’experiència en la gestió, l’assessorament i en la formació dins del sector
Vanessa Benoiston
Assessora de gestió laboral i recursos humans
Sessions
1- 16 d'abril / 9:30h-11h / La declaració de la renda
2- 23 d'abril / 9:30h-11h / IVA
3- 7 de maig / 9.30h-11.30h / Formes jurídiques
4- 14 de maig / 9.30h-11.30h / Autònoms & autònom empresari
5- 21 de maig / 9.30h-11.30h / La retribució dels artistes
6- 28 de maig / 9.30h-11.30h / Pressupostos i tresoreria
7- 4 de juny / 9.30h-11h / IRPF
Sessió 1. La declaració de la renda (1,5h)
Dimarts 16 d’abril (Susana)
Sessió 2. IVA: (1,5h)
Dimarts 23 d’abril (Susana)
- Què és l’IVA?
- Com afecta l’IVA a les meves factures?
- Com afecta l’IVA a les factures de despesa?
- Tipus d’IVA
- Exempció d’IVA
- Liquidació de l’IVA
Sessió 3. Formes jurídiques: (2h)
Dimarts 7 de maig (Susana)
- Necessito una entitat jurídica per fer la meva activitat?
- Quina entitat jurídica és més adient per fer la meva activitat?
- Com es crea l’entitat jurídica?
- Diferències entre formes jurídiques (associació, sl, autònoms, autònoms empresaris)
- Signatura digital (Certificat digital de la FNMT, Cl@vePIN, etc).
Sessió 4. Autònoms & autònom empresari. (2h)
Dimarts 14 de maig (Vanessa)
Alta, costos, prestacions, fiscalitat, compatibilitats amb regim general/artistes. RETA, prevenció de riscos.
Sessió 5. La retribució dels artistes. (2h)
Dimarts 21 de maig (Vanessa)
Cal contractar? Tipus de retribució segons els dies o per períodes? Cal contracte? Costos…
Sessió 6. Pressupostos i tresoreria: (2h)
Dimarts 28 de maig (Susana)
- Com puc fer un pressupost per vendre el meu espectacle/projecte?
- Com puc fer un pressupost per portar el control de la meva activitat i resultat anual?
- Com calculo els ingressos i les despeses per calcular el resultat de la meva activitat?
- Com puc portar un bon control de la meva tresoreria?
- Calendari fiscal
Sessió 7. IRPF: (3h)
Dimarts 4 de juny (Susana)
Què és l’IRPF?
Com afecta l’IRPF a la meva facturació?
Com afecta l’IRPF a les factures de despesa dels col·laboradors?
% de retenció
Exempció de retenir o que em retingui IRPF
Liquidacions a compte del meu IRPF
Liquidació de les retencions practicades als col·laboradors
l’IRNR (impost per persones que ens facturen de fora d’Espanya)
Politica di accesso
In questo caso il promotore non ha specificato la politica di accesso ai minori, per qualsiasi dubbio ti invitiamo a contattarlo direttamente.